Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De gekantelde school is een inspiratiebron met actuele voorbeelden uit de beroepspraktijk voor iedereen die zich bezighoudt met de vraag: Hoe kan een docentencorps van autonome professionals zichzelf omsmeden tot een groep onderwijsvernieuwers, die gemotiveerd samenwerken in multidisciplinaire zelfsturende taakteams. Delhoofen beschrijft ervaringen van opleidingen met zelfgestuurd onderwijs en gaat tevens in op drastische veranderingen en de eisen die vanuit de omgeving gesteld worden met betrekking tot onder andere de 'nieuwe' werkvormen, de rolverandering van de docent en de organisatie van het onderwijsproces en de besturing daarvan. Op al deze fronten is door de implementatie van zelfgestuurd onderwijs sprake van een dusdanige wijziging dat met recht gesproken kan worden van een kanteling in plaats van een verschuiving.
zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- onderwijsstructuur --- Didactic strategies --- onderwijsorganisatie --- School management --- Teaching --- Hoger onderwijs ; didactiek --- #PBIB:1999.2 --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- onderwijsontwikkelingen --- zelfgestuurd onderwijs --- 451.2 --- 489 --- Doceren --- Onderwijsvernieuwing --- Projectonderwijs --- Zelfstandig leren --- doceren --- onderwijs --- zelfsturend leren --- schoolbeleid --- onderwijsstructuren --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- projectonderwijs --- zelfstandig leren --- Differentiatie --- Hoger onderwijs --- Zelfgestuurd onderwijs --- onderwijs, holt --- onderwijs, organisatie --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- organisaties, verandering --- teamwork --- 371.31 --- Onderwijsvormen : zelfgestuurd onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Hoger onderwijs; algemeen --- 371.21 --- 371.2 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing. --- hoger onderwijs. --- didactiek. --- onderwijsbeleid. --- Hoger onderwijs. --- Didactiek. --- Onderwijsbeleid. --- Higher education --- 370.02
Choose an application
Overzicht van strategieën en tactieken waarvan docenten zich kunnen bedienen bij de vormgeving van probleemgestuurd onderwijs.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- School management --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- didactiek --- hoger onderwijs --- 489 --- 489.4 --- blokboeken --- didactisch proces --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- zelfstudie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- onderwijsgroepen --- tutoren --- 371.39 --- Hoger onderwijs --- Leidinggeven --- Leren --- Onderwijsorganisatie --- Vaardigheden --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- Probleemgestuurd leren --- 371.3 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactische werkvormen --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Onderwijs --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
De auteurs gaan ervan uit dat jongeren 'mee'krijgen start bij een aanpak die hen uitdaagt de verantwoordelijkheid voor het leren meer in eigen handen te nemen. In plaats van zelf voortdurend het voortouw te nemen, kunnen leraren er zich beter op toeleggen de lerenden aan te zetten tot zelfsturend en samenwerkend leren. Daartoe bestaan er heel wat methodieken en strategieën die zij gaandeweg in de eigen klaspraktijk kunnen inbouwen. Om duidelijk aan te geven dat deze gereedschappen in alle vakken kunnen worden ingezet, is de tekst verrijkt met en reeks concrete illustraties uit de klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Onderwijskunde. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- Educational psychology --- higher education --- didactiek --- Didactic strategies --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- #PBIB:+110.62 --- #PBIB:1999.2 --- #A9902A --- 454 --- Klasgebeuren --- Onderwijsbeleid --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Schoolteams --- Vlaanderen --- Zelfsturend leren --- leren --- onderwijsbeleid --- zelfsturend leren --- 371.395 --- 454.22 --- Leerling --- Leren --- Zelfstudie --- 484.21 --- Onderwijs --- klassenmanagement (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- 371.3 --- 454.2 --- Klassebeheer --- Ordeproblemen ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Zelfstandig leren --- 484.2 --- E100088.jpg --- leerkrachten-leerlingen --- leerpsychologie --- secundair onderwijs --- #gsdbP --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.22 --- 159.95 --- 371.1 --- 371.21 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 489 --- didactisch proces --- onderwijs --- 371.32 --- Leermethoden --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- 454.21 ) Zelfsturend leren --- Onderwijsmethoden --- 691 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- 484 --- kwaliteitsbewaking --- leerkracht --- management --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- Zelfgestuurd onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Leermethode --- Jeugdpsychologie --- Jongere
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|